Dragă Amalia,

Zorii își arătară geana lor de lumină. M-am întors pe cealaltă parte, trăgând după mine și sacul de dormit. Dar n-am mai reușit să ațipesc prea mult timp, căci orbitorul disc rotund apucă să-și arate fața peste gardul camping-ului, încălzind cortul pe interior, încât nu mai era chip să mai sufli înăuntru. Imediat ce m-am […]

Dragă Ciprian

Când ne-am văzut singuri în dormitorul din curte, am oftat amândoi și-am început să vorbim despre ce s-a întâmplat. Ne făcuse bine pauza de gânduri în care ne-am cufundat ca într-o baie fierbinte. Whiskey, ciorbiță, glumele lui nenea Dan și amintirile lui tanti Celi. În camera noastră ne-am întors la vălătucul realității. Lungiți sub plapumă, […]

Dragă Thomas,

Primul s-a trezit Mario, pe la ora 9 dimineața, pentru că avea de ajuns la repetiții cu formația. Când a ieșit din dormitor în sufrageria lui l-au întâmpinat uscătorul de rufe ticsit cu toate hainele noastre așezate mămos de Andreea, două picioare atârnând (ale lui Andrei) și două picioare împăturite (ale mele) ca să aibă […]

Dragă Anca și Gabi,

Ne-am trezit cu versurile lui Tudor Chirilă în cap. ♫ ”Cu tine vreau să râd, cu tine vreau să tac…” ♫ Am stat o vreme doar așa, înfofoliți într-un sac de dormit, ascultând muzica ploii care cădea pe cort, valurile mării și Vama Veche care ieșea din difuzorul telefonului. Vântul bătea ușor, făcându-ne acoperișul să tremure. […]

Dragă Ana Maria,

Dimineața la cort se simte cu aer rece, pământ tare sub umăr, un picior amorțit și Tic între noi doi, dormind ca boierul, cu burta în sus. Afară, molcome, valurile săltau ca niște brațe dansând, fărâmându-se apoi în spume și mângâieri de țărm. Vocea apei și fâșâitul sacului de dormit pe podeaua cortului, atât se […]

Dragă Corina,

În noaptea aceea, lacul Razim forfotea în valuri la picioarele noastre. Se îmbrânceau unele pe altele mânioase, de parcă undeva, în larg, Marea Neagră s-a revărsat în lac, făcându-l să dea pe dinafară ca o ceașcă de ceai. Pământul, setos, sorbea. Stropii se aruncau turbați în cortul nostru cu sunete oarbe. Pe muchia dintre somn […]

Dragă Mihaela,

Toată noaptea vântul a zbuciumat macii din câmp. Luna arunca o lumină galeșă, ca o lampă cu abajurul prăfuit. M-am trezit în mijlocul nopții și-am scos nasul afară din cort. Ah! Deasupra se arcuia ca de catifea bolta cerească împestrițată cu stele. O adiere răcoritoare îmi ciufuli părul, ca un sărut pe frunte din partea […]

Dragă Veronica,

Seara, furtuna a acoperit dintr-o dată cerul cu o căptușeală din vată neagră. Apa Dunării s-a umflat zbuciumată, de zici că stătea într-un lighean pe care un copil îl zgâlțâia. A plouat cu sete, ca-ntr-un început de potop, de parcă ploaia era sortită să cadă peste un ținut arid, nu peste un tărâm înconjurat numai […]

Dragă Alfie, Andreea și Luminița,

Ce dulce-i somnul. Peste noapte, gândurile se despoaie de griji și de podoaba amintirilor proaspăt trăite, trupul se astâmpără după atâta umblet și zace ca-ntr-un leagăn vătuit cu liniște, iar ochii se învelesc cu întuneric, ca două cârtițe ascunse în bezna pământului. Nu mai hojbăie, nu se mai întreabă, nu se mai minunează. Doar… dorm. […]

Dragă Moni și Dani

Se făcu dimineață. Nu mă trezise soarele, ci durerea. Am deschis ochii și-am dat cu privirea de lebăda răsucită de angajații pensiunii dintr-un prosop alb și scorțoșat. Uitasem că o azvârlisem de cu seară pe noptieră. Mă privea și ea sașiu, cu gâtul frânt spre dreapta. M-am ridicat cu greu din așternuturi, oprindu-mă o clipă […]